Deklaracja dostępności
Gmina Miasta Gdyni zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej gdynia.budzetyjst.pl.
- Data publikacji:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Katarzyna Gruszka — mejlowo [email protected] lub telefonicznie 58 668 83 51.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
I. Budynek mieszczący się przy al. Marszałka Piłsudskiego 52-54
Wejście od al. Marszałka Piłsudskiego
1. Wejście główne:
a) wejścia zapewniające swobodny dostęp osobom z niepełnosprawnością ograniczającą swobodne poruszanie się bezpośrednio z chodnika, bez ograniczeń architektonicznych;
b) możliwość bezpośredniego kontaktu z obsługą recepcyjną i punktem obsługi osób z niepełnosprawnością;
2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
Korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się, schody dostępne i szerokie wyklejone taśma kontrastującą, 2 windy dostępne dla osób poruszających się na wózku, informacja w kabinie w zapisie punktowym i informacją głosową (1 winda) ;
3. Opis dostosowań:
a) pochylnia wiodąca do sali obsługi mieszkańców i kas urzędu,
b) wszelkich informacji może udzielać osoba zatrudniona w recepcji punkcie obsługi osób niepełnosprawnością;
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób
niepełnosprawnych:
bezpośrednio przy budynku znajduje się pięć bezpłatnych miejsc postojowych dedykowane osobom z niepełnosprawnością;
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
mieszkańcy mogą swobodnie wchodzić do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem;
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu: brak takiej możliwości.
7. Toaleta:
na parterze budynku znajduje się toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością. Istnieje możliwość skorzystania z przewijaka dla dzieci.
Wejście od ulicy Świętojańskiej
1. Wejście boczne:
a) wejścia do budynku bezpośrednio z chodnika, wewnątrz znajdują się schody (pierwszy i ostatni stopień oznaczony kontrastującą taśmą ) do pokonania których zainstalowana jest winda przychodowa,
b) możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikiem punktu obsługi osób z niepełnosprawnością,
c) po pokonaniu schodów platformą przyschodową możliwy dostęp do Urzędu Stanu Cywilnego i Banku;
Wejście od ulicy Bema
1. Wejście boczne:
a) przeznaczone dla pracowników Urzędu i dostawców, dostępne bezpośrednio z chodnika, przy wejściu winda (opisana wcześniej),
b) możliwość bezpośredniego kontaktu ze pracownikiem obsługi strażnikiem miejskim,
II. Budynek mieszczący się przy ulicy 10 Lutego 24
1. Wejścia zapewniające swobodny dostęp, osobom z niepełnosprawnością ograniczającą swobodne poruszanie się, bezpośrednio z chodnika, bez ograniczeń architektonicznych; możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikami Straży Miejskiej;
2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się, schody dostępne i szerokie, (pierwszy i ostatni stopień w ciągu wyklejony taśmą kontrastującą), winda dostępna dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, informacja głosowa w kabinie;
3. Opis dostosowań:
wszelkich informacji może udzielać osoba zatrudniona w portierni;
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób
niepełnosprawnych:
bezpośrednio przy budynku znajdują się dwa bezpłatne miejsca postojowe dedykowane osobom z niepełnosprawnością;
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
mieszkańcy mogą swobodnie wchodzić do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem;
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu:
brak takiej możliwości;
7. Toaleta:
na parterze budynku znajduje się toaleta dostępna dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim